26/09/2015

Šoping: Solo, u paru ili u grupi?

Dolazak nove sezone je jedan od histeričnih perioda kada je kupovina u pitanju. Rasprodaje i dalje traju, a nove kolekcije dolaze. Radnje su pune ljudi i robe. Histerija, haos, pakao. Kao i većina stvari u životu, stil odlaska u kupovinu je vrlo individualna. Neki ljudi vole da se šetaju u velikim grupama gde postoje još manje grupe i onda svi zajedno migriraju iz jedne u drugu radnju, dok drugi preferiraju da lete solo. No, kada je neophodno ići solo, a kada je grupa ljudi poželjna?

Kako ići u šoping - solo, u paru ili u grupi?
Foto: kaboompics.com

Kada kupujem za sebe volim da soliram

Kada kupujem za sebe, volim da budem sama. Mogu da se presvlačim i razvlačim koliko god želim, obilazim radnje koje volim i fokusiram se samo na sebe. Kada idem u obilazak radnji sa namerom da kupujem, moja pažnja je okrenuta samo ka meni, mojim ukusima i ciljevima u odevanju. To je verovatno najsebičnije vreme i uživam u tome. Tada ne želim da gledam mini suknjice i providne majčice, već konkretne odevne predmete u koje ću investirati.
Ako nisam sigurna da li mi nešto dobro stoji ili ne, napravim mali fotosešn u kabini i rezervišem na kasi tu stvar. Kasnije mogu da pokažem fotografije nekome čije modno mišljenje cenim i opredelim se za ili protiv kupovine.
Kada je u pitanju šminka, najčeše kupujem solo, ali beauty blogoprijatelji su ovde čist dar - volim da me u kupovini prati neko ko ima dosta iskustva i znanja vezanog za šminku. Ako nisu fizički tu, budite sigurni da se konsultujemo preko porukica.
Kako ići u šoping - solo, u paru ili u grupi?

Shopping buddy samo u paru

Kada drugi kupuju za sebe, volim da asistiram (ukoliko je moja pomoć poželjna/zatražena). Biću vaš personal shopper! Ovde treba imati sluha za tuđe želje, jer neki ljudi vole da čuju predloge, drugi samo žele malo sigurnosti pri izboru. Recimo, ono što jedan moj drug voli da nosi i ono u čemu ja njega vidim se ne poklapa u potpunosti, ali ja ću rado nositi par ofingera dok prebira brojeve i praviti grimase kada manekeniše ispred kabine. S druge strane postoje slučajevi kada treba preuzeti blagu inicijativu. Kada vidite da vaša drugarica podiže drečavo roze tigrasti crop-top i govori kako je slatko i praktično, budite dobar prijatelj, prerežite je pogledom i objasnite joj da drečavo roze zebra ne postoji u prirodi, te je samim tim zločin nositi takve nakaradnosti. Onda joj pružite nešto neutralno što će obožavati i iz čega neće izlaziti mesecima.
Kako ići u šoping - solo, u paru ili u grupi?

Razgledanje u grupi

Velike grupe i kupovina, za mene, nisu spojive. Obično se grupe zateknu u šopingu, jer neko želi da pogleda šta je novo. I onda pola grupe provodi vreme gledajući stvari svako za sebe, dok druga polovina cupka u mestu. Onda se nekako okupite, ali fali vam ta jedna osoba koja se zaglavila u kabini, redu na kasi ili je sve vreme bila ispred radnje. U suštini, šoping u velikim grupama ne preporučujem. Veliku ekipu ostavite za izlaske i druženja, a u kupovinu krenite za nekoliko izabranih.

Kako ići u šoping - solo, u paru ili u grupi?
Foto: Igor Prusac
Zanima me - kako vi volite da idete u šoping?

26 comments:

  1. Pa (:D), moraću da se složim :) jedina osoba sa kojom mogu da idem u kupovinu je moja jača polovina, on ima strpljenja za mene :D
    Ali apsolutno sam protiv velikih shopping grupa, to nikad ne funkcioniše.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam ni za jedan primer uspešnog šopinga u velikim grupama. :D

      Delete
    2. Ja sam više puta bila uvučena u takve grupe i na kraju sam bila ona koja je stajala ispred ulaza u radnju :D ne podržavam :D

      Delete
  2. U šoping najčešće idem sa najboljom prijateljicom ili mamom :) Mami se moj odabir odeće često ne dopada, ali klima glavom u znak odobravanja jer se, kako kaže, i onako ne razume u modu :) Drugarica je, s druge strane, moj najbolji kritičar i uvek jedna drugoj iskreno kažemo da li nam se nešto dopada ili ne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh da i ja idem sa mamom nekada, ali kako ona voli sistem ,,kupi šta hoćeš i idemo'', onda ja prethodno odem u razgledanje sa drugaricom. Ne mogu kada me neko požuruje dok razgledam. :)
      Mislim da je bitno iskreno reći šta mislimo, u suprotonom - koja je poenta?

      Delete
  3. Tijana, ti i ja dosta sličimo :D Volim kupovati sama, ili sa gospodinom M. :) koji nije naporan jer ga uvek ubedim da i on treba novu jaknu/cipele/kapu :D
    Uživam u samostalnom razgledavanju i tada fino, u tišini, sabiram i oduzimam misli i u glavi vizualiziram outfite. Čim je neko kraj mene (čitaj žensko), ja sam izgubljen slučaj i kupovina se pretvara u agoniju. Ili odem doma praznih ruku (što je bolja opcija), ili kupim gluposti.
    Kad se radi o kozmetici stvar je ista, a neretko zaobiđem drogeriju/parfimeriju, pa naručujem online.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha #twinsies
      Razumem te potpuno, kao što sam rekla, kada idem da kupujem, sebična sam sa svojom pažnjom i želim da je posvetim samo sebi. Sve drugo me ometa.

      Delete
  4. Replies
    1. Očigledno većina devojaka preferira da solira u šopingu. :)

      Delete
  5. Ja najviše volim da idem sama, da mogu na miru da razgledam šta me zanima i ne razmišljam o tome da li se nekoj drugoj osobi žuri ili me ometa u kupovini. Volim ponekad da odem s mamom, doduše, jer ne živimo zajedno pa se site ispričamo i onda obavezno sednemo na sokić/sladoled. Neke neplanirane kupovine, tipa da projurim kroz DM ili Lili mogu i s drugaricom, tada mi je lepo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa svim se slažem! :) Jedino što i u drogerije/parfimerije idem solo ili sa šminko-entuzijastima.

      Delete
  6. Najčešće vodim sama sebe u kupovinu :P, hiljadu puta mi se pokazalo da je kupovina u paru ili grupama doslovno pakao :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste, svi se unervoze, ništa dobro ne može izaći iz grupnog šopinga. :)

      Delete
  7. Solo! Ne volim čak niti ići kao nečiji šoping buddy :D Posebno me iritira ići s dečkom jer me uvijek požuruje, posebno kad kupujem kozmetiku. Kada idem sama sat vremena hodam po dm, gledam šta ima novo, šta mi treba, prava relaksacija, bolje od meditacije :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se za dm! Mislim da je to jedina drogerija/parfimerija gde mogu da se šetkam, razgledam i razvlačim koliko želim. ;)

      Delete
  8. Ja ne mogu da ubedim nikoga (ponajmanje Matt/a), da ide sa mnom u šoping, budući da sam totalno haotična - što retko ko može da preživi bez sloma živaca. A i imam običaj da šopingujem usput - nisput, pa su te neke kupovine retko određenog i unapred dogovorenog datuma :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ti si definitivno tip za usputni šoping, ali kada planski ideš nešto da tražiš - hit me up! ;)

      Delete
  9. Volim da kupujem i sama i u društvu, ali nekako mi je lakše da povedem dobru drugaricu da mi pomogne oko izbora pošto često ne mogu da se odlučim šta da kupim. Ali sve zavisi...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naravno, nije loše imati ,,partnera u zločinu'' da pomogne oko prelamanja odluke. :)

      Delete
  10. ja u kupovinu volim ići sama, a nije mi mrsko otići s prijateljicom i pomoći joj u odabiru, ali samo ako to nije često. U principu ne volim ni trgovine, ni šetnju po trgovinama. U kupovinu odjeće odlazim samo par puta godišnje, ali mislim da je to dovoljno jer se asortiman rijetko mijenja, a u dućanima je manje više ista roba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnogo češće idem u razgledanje nego u kupovinu i moram ti reći da se roba često menja, barem kada je reč o mass radnjama tipa H&M, C&A, Zara, itd. Baš u H&M-u sam primetila da na svake dve nedelje dodaju nekoliko novih komada. :)

      Delete
  11. Kod mene sve zavisi od situacije. U inostranstvu kupujem isključivo sama jer je tako najbrže, skoncentrišem se samo na svoje želje. Ovde volim da odem sa majkom jer mi niko kao ona neće reći: "Vidi na šta ličiš, skidaj taj užas sa sebe', ali i "Diiiivno je, kupi, kupi, kupi, šta ima veze što košta kao pola plate' :D Odem često i sama, ali i sa mužem, doduše ovo poslednje uglavnom zato da bih usput i njega naterala da proba nešto, a za to se standardno batrga i otima... Sa drugaricama idem vrlo retko, nekako smo s godinama odbacile taj vid druženja.

    ReplyDelete
  12. Pa...kada razmislim, najviše šopingiram sama. Tu i tamo idem u paru s frendicom, a grupe ne volim. Previše različitih želja.

    ReplyDelete
  13. Najviše volim ići sama ukoliko za sebe kupujem, bilo da je šminka u pitanju ili odjeća. Ponekad volim i kada mama ide sa mnom, volim njene sugestije iako su me prije užasno nervirale :D Bila sam par puta u šopingu u grupi, i nisam ja toga nikako, dok ja želim u jednu prodavnicu, neki bi u drugu, a opet oni treći u desetu, i tad sam kupila sve ono što nisam htjela, sve nekako u brzini.

    ReplyDelete
  14. Odlicna ideja za post, bas mi se dopao :). Kada kupujem odecu uglavnom idem s majkom (treba mi neko objektivan), ali zato u drogerije idem sama, tj obozavam da idem sama. Ne podnosim ni prisustvo najbolje drugarice, iz prostog razloga - postavlja mi brdo pitanja i daje neke bezvezne konstatacije ( mislila sam da vec imas slicno rumenilo / kakav je ovaj ruz, sta o njemu kazu po tim tvojim blogovima ? / zar nije skup taj tonik ? / sta ce ti jos jedna senka, vec ih imas mnogo / sta to toliko gledas vise, ajmo odavde, itd..), tada mi se ritual razgledanja kozmetickih divota pretvori u pakao. Kristina

    ReplyDelete
  15. Obavezno vodim nekog sa sobom kad kupujem u trgovinama koje rade na principu "samoposluživanja". U tim situacijama 100% će mi trebati neko da mi doda manji / veći broj dok sam u kabini. Mrzim da se presvlačim nekoliko puta i vraćam da tražim adekvatan broj. Pakao :-D

    ReplyDelete

Hvala što ste izdvojili vreme i pružili povratnu informaciju. :)


*Komentari sa promo linkovima neće biti objavljeni.